Forum: Ciske de rat.

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Ciske de rat.
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 12 oktober 2007 17:04:51
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Column

Moest ineens aan dat verhaal denken, vooral omdat die musical zo populair is op het ogenblik, en vanwege die afschuwelijke gebeurtenis op die school.

De ene jonge jongen steekt zijn moeder dood, en alhoewel het geen waargebeurd verhaal is, kunnen we ons allemaal in hem verplaatsen. Met zò'n moeder kan het toch niet anders... We maken van zo`n verhaal een musical die zelfs door de koningin bezocht wordt. We voelen allemaal met Ciske mee.

Dit in tegenstelling tot de jongen die zijn klasgenoot neerstak. Ik las de reacties bij verschillende forums en die logen er niet om. Vaak ook nog rascistische reacties.
Ik denk dan gelijk, blij dat jullie allemaal geen rechters zijn, en blij dat we niet meer in de middeleeuwen leven.

Ik heb ook mijn vragen als ik zo'n afschuwelijk bericht hoor en het gaat om zo`n jonge jongen. Hij schijnt een driftig baasje te zijn, en hij had meerdere keren met dat mes lopen zwaaien.
Vraag me dan ook af hoe het contact met hem en zijn ouders was. Zonder te veroordelen, want als kind kan je genoeg uitvreten zonder dat je ouders er van afweten. Konden zij het niet voorzien?

Kon ik mij maar met een simpele reactie er van afmaken. Maar dat lukt mij nooit.
Ik denk aan de ouders van die jongen die nu dood is. Hun leven zal nooit meer hetzelfde zijn,maar ook het leven van de ouders van de dader zal nooit meer hetzelfde zijn.
Krijgen de ouders van het slachtoffer alle steun en begrip, het omgekeerde zullen de ouders van de dader krijgen. Ik weet hoe de omgeving zal reageren. Ze zullen met de nek aangekeken worden. Zo zit de mens in elkaar.

En dan de dader zelf. De reacties op hem waren niet mis. Ik oordeel niet. Ken de situatie niet. Ik hoop dat hij de goede hulp krijgt, en nog wat van zijn leven kan maken.

Verder wens ik alle betrokkenen heel veel sterkte. Is het enige wat ik kan doen.
didi (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 14 oktober 2007 14:20:21

Nice.

Mensen vergeten inderdaad vaak dat er nog een verhaal achter zit.
Ik ben zelf vaak ook zo moet ik zeggen. De daad is dan zo onvoorstelbaar dat je met de daad die persoon zelf ook meteen afkeurt.
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 14 oktober 2007 14:36:40

Er teveel en te diep in meegaan zal ook niet goed zijn. Iets wat mijn makke is.
Je kan dan moeilijk dingen loslaten.
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 26 oktober 2007 00:13:47

Ik hoorde vanavond bij Pauw en Witteman dat die Turkse jongen voor zijn daad regelmatig werd getreiterd door een stel van die jongens. Er was zelfs een sigaret in zijn gezicht uitgedrukt. Hij voelde zich niet meer veilig op die school en nam later dat mes mee.
Bram Moskovitsch verdedigt hem en hij vertelde het een en ander.
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 26 oktober 2007 00:25:14

Quote:

Delikanli_Fatma schreef op 26 Oktober 2007 00:17:21 :

ow ja joh turken kijken ook echt naar ciske de rat
kwam met een voetbal stelling of over de pkk
dan kon ik je garanderen dat je topic de tweede pagina haalde

Ik weet niet waar jij het over hebt,hoor,happy.gif maar als ik een column schrijf doe ik dat voor mezelf hoor, en al zou niemand reageren dat maakt mij niets uit. Met een topic vind ik dat wat anders.laughing.gif
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 26 oktober 2007 00:26:43

ik heb het ook over de topic:/
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 26 oktober 2007 22:41:54

Quote: