UmuuT (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 december 2007 13:45:03
GOODBYE 2007, WELCOME 2008, wat wil je te drinken?
Een heel jaar, 12 maanden, 52 hele weken, 365 dagen, 8760 uur, 525600 seconden en weet ik veel hoeveel miliseconden, zijn ons bijna voorbijgegaan. De datum dateert 31 december en dit vind ik wel een mooi moment om even stil te staan bij het afgelopen jaar.
Zo wat gaat de tijd snel klaagt iedereen maar weer, tijd, tijd en nog eens tijd. Tijd is een van de hoofdpunten van ons beschaafd wereldje. Tijd komt en tijd gaat, zoals nu ook weer het geval is een heel jaar weer voorbij. Een jaar voorbij dit moest ik even afsluiten met een column!
Een jaar met mooie momenten en minder mooie momenten, een jaar van collectieve momenten en individuele momenten. Aan jullie alleen even de gelegenheid om snel terug te blikken aan de indivudele uitblinkers van het afgelopen jaar.
Het moment waar de showbizz op z'n kop stond, kranten stonden er vol mee, dit is definitly het jaar van de kale Britney Spears. Het jaar van de gekke hollywoodsterren die zich frapant in de media wisten te plaatsen, te veel om op te noemen.
Daarnaast ook het jaar van Wilders, ow wat weet hij zich goed in de media te plaatsen. Hij haalde de voorpagina's niet door zich kaal te scheren like britney did, wat overigens geen slecht idee zou zijn, wat heeft die vent een haarbos staan, nog net geen struisvogel nest. Nee meneertje Wilders pakte het slim aan, hij valt bij het bij aandachtshoer 2007 onder de subkop; Zeg het woord moslim in een van je uitspraken. Elke maand/week verzinde hij wel weer iets nieuws, moslim dit moslim dat, Kor'an dit Kor'an dat. Volgens mij keek die gozer 5 verschillende tv programma's tegelijk pikte van elk programma een woord op en plakte er het woordje moslim tussen en voila, je staat op de voorpagina!
Nou wel genoeg gewilderst, er is natuurlijk veel meer gebeurd. Iran kreeg op z'n kop van ome Bush. Nederland blijft vechten in Uruzgan. Pakistan staat sinds kort op z'n kop. We komen zo wel in het rijtje minder mooie momenten.
Hier maak ik wel even een nieuwe alinea voor, de minder mooie momenten. Oktober 2007 we zaten bijna aan het einde van de voor de moslims Heilige maand, de Ramandan. Kom je thuis na school, een glaasje drinken pakken, pak je de mes uit je keukenlade om een stuk turks brood te snijden, doe je nog voor de grap 1 of 2 steekbewegingen een gevaarlijke blik erbij en leg je lachend je mes terug. Gooi je de televisie aan, nederland 2 en dan baaam, Marokaanse jongen vermoord door klasgenoot, die beunhaas had gewoon zo ze mes in de nek van het jochie gestoken, dat is toch fokking niet normaal zoals Terror jaap het zou zeggen.
Aangekomen bij Terror Jaap, de gouden kooi heeft het ook wel gemaakt dit jaar, de domme Amanda, De dikke Jaap, de gekke Huub en vergeet niet ghetto king onze blanke anti Brain. Stop een paar gekken in een huis en ja hoor ELLENDE. Half nederland kijkt er naar en laat het geld maar binnenstromen.
Al met al hebben we een geweldig jaar achter de rug, al gaat miss Bokito, de aap werd nog eens een hele trend, zelfs Wilders baalde, een of andere gekke geile gorilla deed het nog beter dan hem.
Naast de collectieve momenten, waarvan ik er een paar heb opgenoemd, zijn er tal van individuele momenten, waarop je toch even moet terug kijken. Ik ben meer dan de helft alweer vergeten, maar ik zal vast niet de enige zijn. Speciaal voor jullie zal ik mijn column dan ook afsluiten met een oudjaars rap.
Ik wens jullie alleen een geweldig, gezond en fijn 2008. Voor de pyromaantjes denk om je vingers anders kan je geen reactie op mijn column schrijven.
Dit is het jaar van de kale britney
die de media haalde met de snuifer lindsay
het jaar van de slechte amerikaanse dollar
het jaar nederland keek naar so you wanna be a popstar
Dit is het jaar van me van me vwo diploma
het jaar waarin miss bokito maanden spendeerde in coma
Het jaar van de gekke Pekka-Eric Auvinen
het jaar waar ik een onderbroek droeg van linnen
het jaar van me chatnuprofiel
Het jaar waarin iedereen zich gedraagt als een debiel
het jaar waarin vandaag iedereen niets anders doet dan een heleboel kabaal
dit is het jaar van ons allemaal!