_HtCeee
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 november 2008 10:12:09
Poll
Dit item heeft geen poll.
Jongeren kunnen niet met geld omgaan. Torenhoge rekeningen, leningen en nog veel meer. Ze denken niet na over geld. Ook in de stad, bij het zien van iets wat hun interesse heeft, kopen ze dat zonder naar de prijskaartje te kijken of te bedenken of ze wel voldoende saldo zullen hebben tot de eind van de maand.
Herken jij dit ?
Vindt jij dat jongeren idd slecht met geld omgaan of vindt je dat meevallen ?
Kortom wat vindt Jij van jongeren en geld ?
|
VIIVA
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 november 2008 10:20:37
me broer betaald alles
|
 Eylem_(22)
VIP
|
Geplaatst op: 20 november 2008 10:26:36
Ik herken dit wel ja. Een tijdje ging ik ook niet echt goed met mijn geld om, kocht ook zonder na te denken van alles en nog wat. Maar als je je verstand gebruikt, dan kom je er al snel genoeg achter dat je verkeerd bezig bent en probeer je je (koop)gedrag te veranderen..
|
 x-klAprOos(22)
Moderator
|
Geplaatst op: 20 november 2008 11:33:55
Ik herken 't nie bij mezelf, maar wel in m'n omgeving, zodra geld op rekening staat geven ze het uit .. op den duur komen ze er wel achter wat geld daadwerkelijk inhoudt ..
|
 didi(21)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 14:59:59
Ik herken het in mijn omgeving.
Zelf werk ik hard voor mijn geld. Ik vind het belachelijk om na je 16e nog zakgeld van je ouders te krijgen. Dus als ik dingen wil kopen betaal ik het gewoon zelf.
Alleen school + verzekering betalen mijn ouders gelukkig wel.
Maar zo heb ik de waarde van geld geleerd. En ook dat als ik iets duurs graag wil, ik er toch echt voor moet sparen. Ben nu al zo'n 3 jaar aan het sparen voor een eigen autootje + uit huis gaan. Het 1e kan ik nu al met gemak kopen (tweedehands dan he) en het 2e spaar ik gewoon voor door tot de tijd komt om uit huis te gaan.
|
 Insomnia(22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 17:43:03
zie het wel in mijn omgeving, maar dat is echt bij de mensen die op latere leeftijd nog steeds op hun ouders geld teren, er worden nog sigaretten gekocht voor de kids of hun kleding wordt betaald.
ik vind dat echt onzin en vind het een goede zaak als je al vroeg je eigen geld verdient en dat ook leert uitgeven (op=op)
ik zelf ben nooit in grote problemen gekomen en heb buiten mijn studieschuld om geen verdere schulden... ik hou elke maand in de gaten hoeveel ik over hou en maak als eerste mijn rekeningen over.
vooral nu ik samenwoon merk ik dat ik steeds beter met geld om kan gaan, ik stort eerst een bedrag naar onze gezamelijke rekening voor de huur, gas, electra, sportschool en uitvaartverzekering, daarna doe ik mijn eigen rekeningen en dan pin ik mijn deel van het boodschappen geld eraf, wat er op mijn pinpas overblijft is dan om vrij uit te geven.
verder hebben we op de pc een offline boekhoudprogramma, want wil bijhouden hoeveel we ongeveer kwijt zijn aan boodschappen per maand, dus bonnetje bewaar ik ook.
misschien klinkt dat allemaal overdreven, maar heb in mijn omgeving genoeg mensen gezien die het financieel niet trokken en huurachterstanden hadden en/of niet meer konden eten aan het eind van de maand... dat gaat mij niet gebeuren
|
BombaStick(20)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 18:25:32
Ik werk sinds mijn 13e. krantenwijk, vakkenvullen alles wat je op die leeftijd kon/kan doen.
Mijn ouders zeiden altijd : wie niet zweet voor zijn geld, weet niet wat het waard is.
Ik geef nooit meer uit dan dat ik me kan permitteren, maar als ik zo om me heen kijk zie ik meisjes/jongens van de 20 die nog om zakgeld vragen bij hun ouders.
Dus ik kan me best voorstellen dat de jongeren van nu niet om kunnen gaan met geld, simpel omdat ze er bijna nooit echt voor hebben gewerkt.
|
 --wOrldsfam0usz(15)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 20:12:37
ik herken het wel, en ik weet dat ik slecht met geld omga maarja, ik ben nog jong en heb (denkik) nog tyd genoeg om het te kunnen leren..
ik moet ook leren om minder te kopen, ik koop wat ik tegenkom, wat ik nodig heb en dingen die ik niet eens nodig heb (kleding, sigaretten, trein/buskaartjes, allemaal van die rotzooi) en terwyl ik weet dat het niet goed is doe ik het toch maar ik weet niet eens waarom.
vraagje aan de mensen die wél kunnen omgaan met geld;
WAAR HEB JE DAT GELEERD?
|
MeesterBeest(19)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 20:16:45
Geld moet rollen ouwe
|
 -Melankolia(0)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 23:22:00
Ik kan totaal niet met geld omgaan:/ Als ik geld heb is het zo binnen een week op maar dat was zo toen ik ging werken ik kreeg om de 4 weken 700 a 800 euro dus dat werd gwn uitgegeven alsof het een paar eurotjes waren en ik had het letterlijk binnen een week op  Maar nu ik niet meer werk en ik nu weet hoe het voelt om geldloos te zijn heb ik besloten om wat beter om te gaan met geld  ..
|
 didi(21)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 23:25:43
--wOrldsfam0usz zei:
vraagje aan de mensen die wél kunnen omgaan met geld;
WAAR HEB JE DAT GELEERD?  Betaal je eigen dingen, werk voor je geld. Heb je er hard voor gewerkt, is het in een week op en moet je dan nog 3 weken wachten tot je weer nieuw geld hebt, dan leer je het snel genoeg.
|
Takse_Mou(17)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 23:31:41
Ik kan goed met geld omgaan.
Ik krijg p/m zakgeld van mijn ouders, om mijn kleding en reiskosten te betalen. (125 euro)
+ ik heb een bijbaan, waar ik ongeveer 200 euro p/m aan verdien.
Ik leg ieder maand ongeveer 200 aan de kant om te sparen.. lukt me ook goed
|
SolcuyumGardas(20)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 november 2008 23:41:11
Hatice ik kan niet met geld omgaan, wil je mij leren asjebliefd ?
|
AltijdWelkom(25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 november 2008 00:31:58
ken der heel goed mee omgaan
|
lil_blondjuh(16)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 november 2008 00:35:12
_HtCeee zei:Jongeren kunnen niet met geld omgaan. Torenhoge rekeningen, leningen en nog veel meer. Ze denken niet na over geld. Ook in de stad, bij het zien van iets wat hun interesse heeft, kopen ze dat zonder naar de prijskaartje te kijken of te bedenken of ze wel voldoende saldo zullen hebben tot de eind van de maand.
Herken jij dit ?
ligt aan waar je opgroeit.
je geeft uit na hoeveel geld heb je meestal.
mensen met veel geld zijn meer geneigt veel uit te geven
maar ook als je rijke omgeving heb..
allemaal materialistisch zo stom.
werken voor je geld zou wel gepromoot moge worde
[Gewijzigd op 21 november 2008 00:35:51]
|
 --Miss_J(16)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 november 2008 00:59:19
Geld jeukt in me handen
|
Corleone-(20)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 november 2008 13:21:54
nee ik ben slim en verstandig
|
 Celebrity-(19)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 november 2008 20:04:15
Ik werk sinds mijn 14e, omdat mijn zus vond dat ik mijn zaterdagen nuttiger kon besteden dan thuis zitten of buiten hangen.
Mijn ouders betalen alleen mijn verzekering, de rest betaal ik zelf (kleding, beltegoed, eten, spullen voor mijn kamer(kasten, schilderijen etc.).
Ik besteed mijn geld gelukkig wel goed, behalve aan tijdschriften =/
|
Asker
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 november 2008 20:07:22
Celebrity- zei:Ik werk sinds mijn 14e, omdat mijn zus vond dat ik mijn zaterdagen nuttiger kon besteden dan thuis zitten of buiten hangen.
Mijn ouders betalen alleen mijn verzekering, de rest betaal ik zelf (kleding, beltegoed, eten, spullen voor mijn kamer(kasten, schilderijen etc.).
Ik besteed mijn geld gelukkig wel goed, behalve aan tijdschriften =/
Goed van je! Je hebt geluk dat je de kans daarvoor krijgt.
|
Sokak_Kedisi(18)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 november 2008 20:12:57
_HtCeee zei:Jongeren kunnen niet met geld omgaan. Torenhoge rekeningen, leningen en nog veel meer. Ze denken niet na over geld. Ook in de stad, bij het zien van iets wat hun interesse heeft, kopen ze dat zonder naar de prijskaartje te kijken of te bedenken of ze wel voldoende saldo zullen hebben tot de eind van de maand.
Herken jij dit ?
Jaa ik weet al zelfs wat ik ga kopen als me geld weer binnen komt  zoo erg
|