Verwijde.. (2012)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 11 april 2008 00:36:14
Vroeger was alles veel beter. Toegegeven: dit is de meest uitgewoonde uitspraak ooit, maar desondanks ben ik van mening dat het zéér toepasselijk is. Met de levenservaring van een postpuber kan ik eigenlijk niet meepraten over een Vroeger die er toe doet, maar toch – tóch weet ik dat alles veel beter geweest moest zijn. Vroeger (lees: toen ik waarschijnlijk niets meer dan een minuscuul homp vlees in de buik van mijn moeder was) waren het namelijk slechts de midlifecrisislijders die zich in de politiek durfden te wagen; waren het slechts vrouwen in de overgang en lelijke, dikke, besnorde mannen die de vinger in de lucht wierpen en besloten wat wél en wat niét goed is voor een land. Vroeger, ja. Toen domme blondjes hun mening best mochten verkondigen op de buis, zolang ze dit beperkten tot de nieuwe clip van Madonna of andere ditjes en datjes van dezelfde rangorde. Anno 2008 hebben de domme blondjes hun territorium echter flink uitgebreid en reiken ze zelfs naar de politiek. Je begrijpt: dit is een ramp. Zo bleek maar weer toen de lieftallige Aysun Kayaci, model en actrice van beroep, openlijk op televisie aanvoerde hoe belachelijk ze het vindt dat ‘haar stem net zoveel waard is als die van een schaapsherder in de bergen die geen belasting betaalt’ annex ‘het uitschot van de samenleving’.
Ach, misschien heeft ze wel een beetje gelijk. Een groot deel van de Turkse bevolking verslijt hun hele leven zowat in productiefabrieken of groente- en fruitvelden om een paar lira’s bij elkaar te kunnen schrapen. Het luttele bedrag dat ze verdienen moeten ze meteen weer uitgeven om in hun primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. Met andere woorden: ze zijn nutteloos voor de maatschappij. Ze kunnen niet eens belasting betalen! Aysun Kayaci, daarentegen, moet zich uit de naad werken door iedere dag krols over een bed heen te kruipen tijdens ellenlange fotosessies, daarbij wellustig in haar borstpartij knedend. Begrijpt men niet hoe zenuwslopend dat is? Dag in, dag uit moet zij met een blik die ‘neem mij!’ zegt in de camera staren en moet zij haar tong half uit haar smoel laten bungelen om een beetje geloofwaardig over te komen. Hiervoor krijgt ze slechts een aanzienlijke hoeveelheid geld in de schoot toegeworpen en een deel van die zuurverdiende centjes moet ze warempel afstaan als belasting. Belachelijk! Ze lijdt toch net zoveel als een gebochelde productiemedewerkster die twaalf uur lang achter een machine moet staan en minuut na minuut, uur na uur dezelfde, monotone handeling moet uitvoeren!
Alle sarcasme daargelaten – de arbeidersklasse moet bloed, zweet en tranen betalen om een beetje in leven te kunnen blijven en het gros geeft ook zo, hup, alles wat ze hebben om hun vaderland te dienen. Dan kan men er toch vanuit gaan dat hun stem wel degelijk geldt. Maar dan komt er zo’n pretentieus stuk vreten aankakken die het allemaal veel beter denkt te weten. Wie heeft haar in gods-, vredes-, en liefdesnaam op het idee gebracht om zich te uiten over politieke kwesties? Op nationale televisie, nog wel. Heeft één of ander randdebiel háár verteld dat ze er aanleg voor heeft? Laat het duidelijk zijn dat zij alleen maar een vleesgeworden aanleg heeft. Op de bovenzijde van haar romp, om precies te zijn.
Ik snap niet hoe dat ellendig hoopje mens het in haar hoofd haalt om zich te mengen in zaken van zulke hoedanigheden. Deze zijn toch overduidelijk té hoog gegrepen voor iemand van haar kaliber. Aleer ze opnieuw begint te gillen dat de stedelijke elite onrecht wordt aangedaan en voordat ze alweer in de slachtofferrol kruipt, zou ze eens in moeten zien dat de enige bijdrage die zij zélf levert, niets meer dan een opwaartse is. In menig herenbroeken, welteverstaan.
© S. A.
|
  Bortecin.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 april 2008 00:40:24
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Wat een super stuk
|
Verwijde.. (2012)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 11 april 2008 01:45:47
precies hoe ik denk over dat soorten mensen
beetje kont schudden op tv en hoppa, ego gelijk hoger als de eiffeltoren
|
  Solcuyum.. (23)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 april 2008 12:06:54
.. super
|
  didi (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 april 2008 21:24:20
Erg neerbuigend richting modellen.
Maar toegegeven, zit zeker een groot stuk waarheid in.
|
 SPACEE- (72)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 april 2008 21:28:51
Quote:
SolcuyumGardas schreef op 11 April 2008 12:06:54 :
 .. super
.
|
  zeeb (27)
Verwijderd