Forum: The truth about lies

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: The truth about lies
Green_ey.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 februari 2010 15:31:58
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Je hebt iets doms gedaan; iets waarvan je zeker weet dat je de ander gaat kwetsen. Je voelt je dom en je voelt je schuldig. "Kut, waarom heb ik dit nou weer gedaan?", vraag je jezelf af. Ja behoorlijk dom inderdaad, aangezien je op het moment van doen donders goed wist wat je deed en wat voor soort impact het zou hebben. Maar toch besloot je om het te doen en heb je het gedaan.

Daar zit je dan met een schuldgevoel die je nauwelijks kan dragen. Maar toch kies je ervoor om nog een domme beslissing te nemen: "Ik kan hem dit niet vertellen; hij zal zo boos worden op me!". En dus kies je ervoor om nogmaals de mist in te gaan; je kiest ervoor om iets te verzwijgen van hem en zodoende ook genoodzaakt te moeten worden om erover te liegen wanneer het erop aankomt.

"Lieverd, je bent een mens. Je bent een perfecte engel in mijn ogen, echter betekent dat niet dat je nooit iets fout zou doen. Natuurlijk zal ook jij van tijd tot tijd per ongeluk of zelfs expres een beslissing nemen waarmee je mij zal kwetsen. Het hoort nou eenmaal bij het mens-zijn. Maar weet gewoon dat wat je ook al doet, je het me gewoon eerlijk kan vertellen. Ook al zal ik boos worden, ook al zal ik verdrietig zijn, ook al zou ik misschien schreeuwen of juist heel erg huilen, dat waait wel over. Uiteindelijk zou ik juist blij zijn dat je het me gewoon eerlijk hebt verteld. Ik zal mezelf niet voorliegen dat het nooit meer zal gebeuren, maar telkens dat je het me gewoon eerlijk durft te vertellen, zal ik in ieder geval altijd weten dat je niets van me verschuilt.".

Je kent dat hele stukje inmiddels uit je hoofd. Dat had hij jou verteld toen hij er voor het eerst achter kwam dat je ergens over had gelogen en je ermee had geconfronteerd. Je raakte in paniek; bang om hem kwijt te raken, bang om zo kwetsbaar tegenover hem te staan met de gedachte dat hij jou misschien niet meer perfect zou vinden. Nog steeds niet beseffende dat hetgeen wat jou perfect maakt in zijn ogen, het feit is dat je juist een mens bent, ook al zit je in de gedaante van een engel. Paniek en verdriet nam het over en je gedroeg je zoals jij dacht dat het best zou zijn op dat moment; je werd boos op hem. Want hoe durfde hij jou te beschuldigen. Hoe durfde hij jou zo te behandelen. Wat een klootzak vond je hem. Ja wat een klootzak inderdaad; dat hij het lef heeft om jou op een volwassen manier aan te spreken op iets wat jij fout hebt gedaan. Het lef!

Maar hier zit je dan, weer heb je ervoor gekozen om de waarheid te verbergen. Weer ga je het pad op van verdriet, woede en disrespect. "Ja maar dit is al de zoveelste keer; als ik het hem eerlijk zou vertellen, dan zal hij me zeker weten dumpen! Ik kan het gewoon niet. Dit is beter. Deze keer komt hij er echt niet achter!". Je begint inmiddels zelfs tegen jezelf te liegen. Je hebt gelijk dat dit al de zoveelste keer is. Je hebt gelijk dat hij jou deze keer zal dumpen. Je hebt echter ongelijk over de reden daarvan. Hij laat je niet gaan omdat je een fout begaat. Hij laat je niet gaan omdat je keer op keer een fout begaat. Hij laat je gaan, omdat je keer op keer ervoor kiest om erover te liegen. Hij laat je gaan, omdat hij niet met leugens kan leven.

Verdrietig, boos en gebroken blijf je achter. Je kijkt naar zijn foto en wordt boos. Je verscheurt zijn foto en schreeuwt hardop: "Klootzak, dit verdien ik niet. Ik haat je, ik heb altijd alles voor je gedaan!"... Zelfs in zijn afwezigheid blijf je maar door liegen, echter deze keer tegen jezelf. [Gewijzigd op 12 februari 2010 15:32:57]
-YouKnow.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 februari 2010 15:42:35

Poeh, serieus, jij kan echt mooi schrijven.. Die gevoelens zijn zo herkenbaar.. Liegen omdat je bang bent dat je die persoon kwijt gaat raken, terwijl het liegen't juist erger maakt..

Ik hoop dat je meer tekstjes gaat plaatsen want ik lees het echt graag tongue.gif [Gewijzigd op 12 februari 2010 15:42:54]
Eylem_ (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 februari 2010 19:44:11

Oh my God.

Dit is zo herkenbaar, niet normaal gewoon.
Denk dat ik dit zo even onder iemand zn neus druk en diegene dwing om het te lezen happy.gif

Quote:
Je hebt iets doms gedaan; iets waarvan je zeker weet dat je de ander gaat kwetsen. Je voelt je dom en je voelt je schuldig. "Kut, waarom heb ik dit nou weer gedaan?", vraag je jezelf af. Ja behoorlijk dom inderdaad, aangezien je op het moment van doen donders goed wist wat je deed en wat voor soort impact het zou hebben. Maar toch besloot je om het te doen en heb je het gedaan.

Daar zit je dan met een schuldgevoel die je nauwelijks kan dragen. Maar toch kies je ervoor om nog een domme beslissing te nemen: "Ik kan hem dit niet vertellen; hij zal zo boos worden op me!". En dus kies je ervoor om nogmaals de mist in te gaan; je kiest ervoor om iets te verzwijgen van hem en zodoende ook genoodzaakt te moeten worden om erover te liegen wanneer het erop aankomt.

&

Quote:
Maar hier zit je dan, weer heb je ervoor gekozen om de waarheid te verbergen. Weer ga je het pad op van verdriet, woede en disrespect. "Ja maar dit is al de zoveelste keer; als ik het hem eerlijk zou vertellen, dan zal hij me zeker weten dumpen! Ik kan het gewoon niet. Dit is beter. Deze keer komt hij er echt niet achter!". Je begint inmiddels zelfs tegen jezelf te liegen. Je hebt gelijk dat dit al de zoveelste keer is. Je hebt gelijk dat hij jou deze keer zal dumpen. Je hebt echter ongelijk over de reden daarvan. Hij laat je niet gaan omdat je een fout begaat. Hij laat je niet gaan omdat je keer op keer een fout begaat. Hij laat je gaan, omdat je keer op keer ervoor kiest om erover te liegen. Hij laat je gaan, omdat hij niet met leugens kan leven.

Verdrietig, boos en gebroken blijf je achter. Je kijkt naar zijn foto en wordt boos. Je verscheurt zijn foto en schreeuwt hardop: "Klootzak, dit verdien ik niet. Ik haat je, ik heb altijd alles voor je gedaan!"... Zelfs in zijn afwezigheid blijf je maar door liegen, echter deze keer tegen jezelf.

Verander alle "hij/hem/zijn" in "zij/haar/haar" en dan klopt het helemaal..
Prachtig geschreveninlove.gif
Green_ey.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 februari 2010 22:09:18

Bedankt voor jullie positieve reacties. happy.gif

Alhoewel hetgeen wat ik beschrijf, mijn gevoelens, belevenissen en gedachtes zijn, zijn het inderdaad algemene dingen waarvan ik uitga dat anderen het ook zouden herkennen. Het is fijn om bevestigd te krijgen dat dat inderdaad het geval is.

Ik zit in principe nog vol met "onderwerpen" om over te schrijven en de kans is groot dat ik dat ook zal doen de komende tijd.
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op