Forum: Waarom valentijnsdag sucks..

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Waarom valentijnsdag sucks..
CookieMo.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 februari 2010 21:42:37
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Wie is die "st. Valentine" vent eigenlijk? door katholieke vordering werd hij derde eeuw Romeinse priester die in het geheim huwelijken uitgevoerd, hoewel het huwelijk werd verboden door keizer claudious II. anderen zeggen dat hij werd onthoofd omdat hij een christelijk is. Romeinse historici geloven dat de februari vakantie is om hun god Lupercalia te vieren, nadat hij de wolven verjaagde. De franse geloven dat Valentijn een monnik is die 2 afgeslachte kinderen tot leven bracht.

Even kijken of ik dit heb begrepen.. ergens rond 1500 jaar geleden, leefde er misschien een priester of monnik of Romeinse god dat soldaten huwde, lid van een sekte, honden wegjaagde of kinderen weer tot leven bracht. En wat heeft dat precies te maken met naakte pijlen schietende engelen? en knuffeldieren die bloemen vasthouden?

Degene die eenzaam en depressief thuiszitten op de 14e van februari zijn de gelukkigen. In een wereld dat je haast dwingt je zelf-respect te basseren op een heteroseksuele relatie, bij voorkeur in het huwelijk, eenzame mensen hebben genoeg mogelijkheden om zich te voelen als maatschappelijke mislukkingen, zonder dat hun situatie gewezen, gemarkeerd en uitgewerkt zijn in neon letters. Zelfs de mensen die gelukkig zijn met hun single leven, worden onder druk gezet om te evolueren in hun situatie. En voor de onlangs gedumpt, gescheiden of weduwe is het een dubbel zo pijnlijke dag!

Het enige dat erger is dan alleen zijn op Valentijnsdag, is in relatie zijn. sieraden advertenties raden je aan om je geld te gaan besteden aan ringen en armbanden die waarschijnlijk na twee weken al zullen worden vergeten. De druk om een perfecte date te organiseren is overweldigend, niet te vermelden dat alle goede restaurants en babysitters een maand van te voren al allemaal zijn volgeboekt. En op TOP natuurlijk het vinden van het perfecte cadeau. Het is geen wonder dat steeds meer paren vechten op de “dag van liefde” in plaats van living happily ever after.

Hebben we wel een vakantie nodig om de “ik hou van je” woorden te zeggen? Iemand die behoefte heeft aan een kalender die hem dwingt om romantische dingen te gaan doen, verdient geen relatie. Rozen op een doodnormale dinsdag zouden mij een miljoen keer blijer maken, dan een doos vetmakende bonbons op 14 februari.

I, for one, intending om die avond tv te kijken. En nergens anders over stressen dan wat voor kaas ik bij mijn macaroni zou willen. Ik heb genoeg excuses om medelijden te hebben met mezelf, of om te vechten met me wederhelft. Ik heb niet een of andere dode gozer, of gigantisch display bij de kruidenier nodig om me te helpen.

Lots of love And happy valentine !

x [Gewijzigd op 13 februari 2010 23:14:25]
Gonlunu-.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 februari 2010 21:57:49

Valentijn is gewoon een verzinsel, zodat bedrijven flink kunnen verdiennen happy.gif
Hosselco.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 februari 2010 22:20:50

als het valentijn is!!
lijkt het net alsof je meer van elkaar houd, met nadruk op lijkt.. want eignelijk is het een gewone dag 8-)

edit: typfout :/ [Gewijzigd op 13 februari 2010 22:39:36]
CookieMo.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 februari 2010 23:03:21

. [Gewijzigd op 13 februari 2010 23:04:14]
Mokkel1 (26)
Gebruiker
Mokkel1s avatar
Geplaatst op: 25 februari 2010 17:53:21

Jammer dat het in zo slecht nederlands geschreven is. Anders was het een leuke column.
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op