zapje (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 21:39:22
Mike5044 zei:Eigenlijk heb ik het stuk met verbazing gelezen, ten eerste vooral om het feit dat het meisje daar staat met het doel om iemand donateur te maken voor een goed doel.
Dat vind ik al heel anders dan dat iemand het doet voor Essent, of Nuon, of Carglass of weet ik het.
Ten tweede de interpertatie van hoe het meisje zich uitte en de vergelijking van een hoer. Als je uitgaat en een meisje lacht een keer naar je ,of maakt een grapje of bij bij de supermarkt naar je lacht en 2 weken later je niet meer herkend dan ben je een hoer als meisje?
Mee eens.
Ik heb nog de moeite genomen om 2 van zijn columns te lezen. Ik ben maar afgehaakt. Ik ben niet zo gedient van zijn schrijfstijl.
|
 WonderWo.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:10:41
Ik heb het idee dat hij met zijn schrijfstijl wil choqueren en doet daar iets teveel moeite voor in mijn ogen. Hierdoor komt zijn schrijfstijl ietwat geforceerd over. Teveel gefocust op het schokken van mensen en een reactie uit te lokken.
Heb het idee dat hij denkt dat hij alleen iets kan bereiken bij mensen of emoties los kan krijgen door op deze enigszins kwetsende/harde manier zijn relaas te doen. Jammer omdat dat totaal niet hoeft. Al zal het bij sommige mensen op de juiste knopjes drukken. Dat is heel persoonlijk natuurlijk 
Begrijp me niet verkeerd, ik keur zijn manier van schrijven niet af, er zijn genoeg columnisten die op deze manier mensen willen bereiken, mijn stijl is het alleen niet.... Maar wederom is dat persoonlijk. Kan het moeilijk uitleggen.
|
 snowflak.. (6)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:13:49
kvind deze wel wat hebben... weet nog niet wat, maar het zet me aan het denken 
http://www.ozcanakyol.nl/over-het-niets/
|
 WonderWo.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:36:39
@ Snow: Die column is leuk geschreven. Mooie opbouw. Het gaat nergens over maar toch ook weer wel.. ofzo Hij houdt je op 1 of andere manier vast....
Alleen vind ik zijn woordkeuze wat stijfjes overkomen. Ik hou meer van columns die in wat simpelere taal geschreven zijn. Niet omdat ik achterlijk ben en "moeilijke" woorden niet begrijp maar omdat het gewoonweg lekkerder weg leest.
"Hij keek ostentatief om zich heen" en "liep ik maar wat te fabuleren" komen beetje stijfjes op mij over. Alsof hij de mensen wil laten weten dat hij intellectueel is, wat ie ongetwijfeld ook is, en in staat is een goed lopend "verhaal" in elkaar te zetten terwijl dat allang duidelijk is.
Dit verhaal bevalt mij al beter dan het Kankermeisje...
|
Mike5044 (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:37:45
TikeMyson zei:-YouKnowMe zei:TikeMyson zei:Als hij de column had geschreven, zoals men het hier had gewild, dan was het een vreselijke saaie column geweest. En daarbij heeft de columnist alle vrijheid. En misschien heeft hij wel iets tegen het vrouwelijke geslacht. Ook dát mag.
Niemand zegt dat hij dat niet mag, of dat het afschuwelijk is wat hij zegt.
We vonden het gewoon een beetje raar en gaven onze mening erover. Daarvoor heb je deze column toch ook geplaatst neem ik aan?
En een column die mij (ons?) aanspreekt hoeft niet per se 'saai' te zijn. Oké, jij KAN het saai vinden, dat zou dan ook weer jouw mening zijn.
Ik vind het gewoon raar omschreven allemaal en ik neem aan dat ik dat dan ook gewoon kan en mag zeggen.
Ja, als er één voor vrijheid van mening is, ben ik het wel. Maar wilde alleen maar uitleggen, dat een columnist alle vrijheid heeft, maar als het niet klikt dan is dat jammer, maar het zij zo. Ja, was ook benieuwd naar de mening, omdat ik zelf zijn columns heel erg waardeer, en als eerste naar de schrijfstijl kijk.
En ben aan zijn taalgebruik gewend.
Ja, dat was ook de bedoeling.
Dan puur als man tot man vragende Tike, waar ligt bij jou zelf dan de grens tussen vrijheid van menings uiting en het bewust kwetsen van mensen en een grap,of het zogenaamde uittesten van mensen door bepaalde uitspraken te doen
|
 snowflak.. (6)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:43:45
ja, maar doordat hij sommige dingen extreem duidelijk maakt (ook al soms met woorden die je 2x over moet lezen ) heb ik wel heel sterk een beeld bij zijn ''verhalen''
bij sommige colums heb ik dat totaal niet, ik weet dan wel wat ik zojuist gelezen heb maar ik krijg er geen beelden bij omdat er meestal op verkeerde of te weinig dingen te diep of te lang gesproken wordt.
ondanks de soms wat droge kille verwoordingen vind ik het wel fijn lezen, ook al zou ik het zelf nooit zo verwoorden
http://www.ozcanakyol.nl/woest-uiterlijk/
net als deze, toen ik klaar was met lezen had ik het helemaal verbeeld in mn gedachten terwijl het uiteindelijk nergens over gaat maar toch vond ik het leuk
|
 WonderWo.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 31 maart 2010 22:47:51
Vind het jammer dat hij in vele columns vrouwen als "hoeren" moet bestempelen.... Dat is zo'n beetje het enige woord wat hij voor vrouwen overheeft....
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:02:07
snowflake zei:ja, maar doordat hij sommige dingen extreem duidelijk maakt (ook al soms met woorden die je 2x over moet lezen  ) heb ik wel heel sterk een beeld bij zijn ''verhalen''
bij sommige colums heb ik dat totaal niet, ik weet dan wel wat ik zojuist gelezen heb maar ik krijg er geen beelden bij omdat er meestal op verkeerde of te weinig dingen te diep of te lang gesproken wordt.
ondanks de soms wat droge kille verwoordingen vind ik het wel fijn lezen, ook al zou ik het zelf nooit zo verwoorden
http://www.ozcanakyol.nl/woest-uiterlijk/
net als deze, toen ik klaar was met lezen had ik het helemaal verbeeld in mn gedachten terwijl het uiteindelijk nergens over gaat maar toch vond ik het leuk 
Je verwoord precies mijn gevoel bij zijn columns. En ik heb geen probleem met zijn botheid. Niet meer althans, daar kijk ik door heen.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:04:32
WonderWoman zei:Vind het jammer dat hij in vele columns vrouwen als "hoeren" moet bestempelen.... Dat is zo'n beetje het enige woord wat hij voor vrouwen overheeft....
Dat was in eerste instantie ook mijn probleem. Maar ik zit daar niet meer mee. Hij is er eerlijk over, en dat waardeer ik.
|
 WonderWo.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:05:34
TikeMyson zei:WonderWoman zei:Vind het jammer dat hij in vele columns vrouwen als "hoeren" moet bestempelen.... Dat is zo'n beetje het enige woord wat hij voor vrouwen overheeft....
Dat was in eerste instantie ook mijn probleem. Maar ik zit daar niet meer mee. Hij is er eerlijk over, en dat waardeer ik.
alle vrouwen zijn hoeren.... dat is eerlijk?
Een meisje in de trein is een hoer.
Een meisje dat voor een kankerfonds werft is een hoer.
Een meisje dat geen whiskey lust is een hoer.
Tsja.. tis maar wat je eerlijk noemt [Gewijzigd op 01 april 2010 00:09:08]
|
zapje (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:08:13
TikeMyson zei:
Ik zou er geen probleem mee hebben als hij het woord hoer een keer gebruikt als hij verbolgen is over een aktie. Maar hij gebruikt het te pas en te onpas. Ik ben dan wel klaar met lezen van columns van hem. Hij kan ook zijn ongenoegen op een andere manier uiten lijkt mij.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:19:18
Mike5044 zei:TikeMyson zei:-YouKnowMe zei:TikeMyson zei:Als hij de column had geschreven, zoals men het hier had gewild, dan was het een vreselijke saaie column geweest. En daarbij heeft de columnist alle vrijheid. En misschien heeft hij wel iets tegen het vrouwelijke geslacht. Ook dát mag.
We vonden het gewoon een beetje raar en gaven onze mening erover. Daarvoor heb je deze column toch ook geplaatst neem ik aan?
En een column die mij (ons?) aanspreekt hoeft niet per se 'saai' te zijn. Oké, jij KAN het saai vinden, dat zou dan ook weer jouw mening zijn.
Ik vind het gewoon raar omschreven allemaal en ik neem aan dat ik dat dan ook gewoon kan en mag zeggen.
Ja, als er één voor vrijheid van mening is, ben ik het wel. Maar wilde alleen maar uitleggen, dat een columnist alle vrijheid heeft, maar als het niet klikt dan is dat jammer, maar het zij zo. Ja, was ook benieuwd naar de mening, omdat ik zelf zijn columns heel erg waardeer, en als eerste naar de schrijfstijl kijk.
Dan puur als man tot man vragende Tike, waar ligt bij jou zelf dan de grens tussen vrijheid van menings uiting en het bewust kwetsen van mensen en een grap,of het zogenaamde uittesten van mensen door bepaalde uitspraken te doen
Je bedoelt dat ik met mijn mening anderen kwets? Of heb je het nu enkel over deze column? Als iemand zich gekwetst voelt door mijn mening, ja daar kan ik niets aan doen. Zou ik mijn mening moeten aanpassen? Nee, waarom?
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2010 00:43:28
WonderWoman zei:TikeMyson zei:WonderWoman zei:Vind het jammer dat hij in vele columns vrouwen als "hoeren" moet bestempelen.... Dat is zo'n beetje het enige woord wat hij voor vrouwen overheeft....
alle vrouwen zijn hoeren.... dat is eerlijk?
Een meisje in de trein is een hoer.
Een meisje dat voor een kankerfonds werft is een hoer.
Een meisje dat geen whiskey lust is een hoer.
Tsja.. tis maar wat je eerlijk noemt 
Niet altijd, maar wel vaak noemt hij ze zo. Hij heeft dat uitgelegd bij Diagnose op zijn website. Ja, jeetje, het is zijn stijl, je kan toch iets ook uitvergroten? En hoeveel mannen behandelen een vrouw als een hoer, maar noemen haar schatje. Ja, de eerste keer komt het niet prettig over, maar ik mag zijn eerlijkheid wel. Als hij het zo ervaart, ja wat kan ik er aan doen. Ik vind zijn columns gewoon erg goed. [Gewijzigd op 01 april 2010 00:53:05]
|
Mike5044 (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2010 13:48:44
TikeMyson zei:Mike5044 zei:TikeMyson zei:-YouKnowMe zei:TikeMyson zei:Als hij de column had geschreven, zoals men het hier had gewild, dan was het een vreselijke saaie column geweest. En daarbij heeft de columnist alle vrijheid. En misschien heeft hij wel iets tegen het vrouwelijke geslacht. Ook dát mag.
Je bedoelt dat ik met mijn mening anderen kwets? Of heb je het nu enkel over deze column? Als iemand zich gekwetst voelt door mijn mening, ja daar kan ik niets aan doen. Zou ik mijn mening moeten aanpassen? Nee, waarom?
Je geeft een ontwijkend antwoord, of je hebt de vraag niet goed gelezen. Mijn vraag is nml , waar ligt bij jou de grens.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2010 17:24:51
Mike5044 zei:[quote=TikeMyson][quote=Mike5044][quote=TikeMyson][quote=-YouKnowMe][quote=TikeMyson
Je geeft een ontwijkend antwoord, of je hebt de vraag niet goed gelezen. Mijn vraag is nml , waar ligt bij jou de grens.
Ik lig helaas ziek op bed, en zou eigenlijk niet online moeten zijn. Want zie dingen over het hoofd, en kan mij in het geval van jouw vraag moeilijk concentreren. Maar kan het niet laten om toch het internet op te gaan.
Ik vind dat je geen mensen moet kwetsen, maar er zijn mensen die zich láten kwetsen. Om niets.
Een voorbeeld: Als ik vind dat de burka een vrouwonwaardig kleed is, dan is dat míjn mening, en die mag ik hebben. Maar jij zal vinden dat ik een ander bewust beledig. Dat vind ik dan weer jóuw probleem.
Een ander kán mij niet kwetsen. Ik heb genoeg gevoel voor eigenwaarde.
Als iemand tegen mij zegt: Je moeder is een hoer. Moet ik zo`n persoon dan serieus nemen? Ik weet voor mezelf wat en wie mijn moeder is. Ik laat me door niemand de slachtofferrol in duwen. Dus iemand die voor mij niét bestaat, kan mij ook niet beledigen.
Ga ik Mohammed beledigen, zoals tegenwoordig erg in is, dan zou ik anderen kunnen kwetsen. Maar als ik laat weten, dat ik niet in hem als profeet geloof, dan is dat mijn mening, en waarom zou ik daar iemand mee kwetsen?
In jouw ogen kwets ik anderen met mijn mening (anders stel je mij die vraag niet) en ik vind dat ik alleen mijn mening geef. [Gewijzigd op 01 april 2010 17:26:07]
|