Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 juli 2010 20:16:53
Misschien niet de goede site om dit te vragen maar wie niet waagt die niet wint.
Ik ben op zoek naar een goede toetsenbord die geschikt is voor pc gamen en waar ik dus slechts met een enkele toets direct mijn macro's en hotkeys kan gebruiken.
Aangezien ik naast het gamen het toestenbord ook wil gebruiken voor normaal gebruik hoef ik geen toetsenbord die specifiek alleen op gamen is gericht (zoals de Steelseries Aion/Starcraft2/WoW edities)
Bij voorkeur heb ik dus een toetsenbord waar ik een aparte hotkey pad in kan klikken.
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 juli 2010 21:25:59
Ik gebruik zelf nu al zo'n 2 jaar de Logitech G15.

Zoals je ziet, is het in principe een standaard toetsenbord met aan de linkerkant een zestal extra knoppen voor allerlei macro's of hotkeys.
Linksboven heb je drie kleine knoppen (M1, M2 en M3) waarmee je 3 verschillende combinaties van die zes knoppen kan selecteren. Dus je kan uiteindelijk op elk moment 6 extra keys gebruiken die je heel snel kan switchen naar twee andere sets van 6 keys. If that makes any sense. 
Ik gebruik mijn toetsenbord voornamelijk voor alledaagse activiteiten en voor school en het voelt nooit aan als iets raars. Het is gewoon een zeer goede toetsenbord. Maar voor games (voornamelijk dus Aion enzo) zijn die extra hotkeys echt ideaal.
Dat is zo'n beetje mijn experience en mening. Heb voor de rest geen ervaring met andere toetsenborden.
Oh en deze muis schijnt ook briljant te zijn:

Los van het feit dat die 12 extra buttons super handig zijn, schijnt het super lekker in de hand te liggen en erg accuraat en soepel te zijn. [Gewijzigd op 24 juli 2010 21:26:47]
|
  Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 juli 2010 23:56:12
Ik heb die volgens mij wel eens in mijn handen gehad. Ga zowiezo morgen even langs de mediamarkt omdat ik een prijsvergelijking wil maken met een Steelseries Z-board.
|