tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 15:37:07
Mijn vraag is in de titel kort samengevat.
Ik vraag me af of jullie maagdelijkheid voor een huwelijk belangrijk vinden en of je voor een ontmaagd persoon evenveel respect zou hebben?
Heb je die mening vanuit geloofsovertuiging of omdat je zelf maagd of niet maagd bent (met andere woorden, als je maagd bent, zou je dan trouwen met iemand die niet maagd is), of omdat je te trots bent, of omdat je vindt dat liefde en vertrouwen belangrijker zijn, of vanuit een ander oogpunt?
|
  -YouKnow.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 16:17:46
Mij gaat het niets aan of die gene waar ik mee ga trouwen maagd of ontmaagd is.. Natuurlijk hoef ik geen man die het met iedereen heeft gedaan, maar ik blijf maagd vanwege mijn geloof en omdat ik het wil. Als hij er op dat moment anders over dacht, of zich dat niet besefte of interesseerde, dan is dat iets tussen hem en Allah. Zolang hij respect voor mij heeft en met mij wacht tot het huwelijk, dan vind ik het oké en heb ik ook respect voor zijn keuze die hij toentertijd had gemaakt.
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 18:06:12
maakt mij totaal niks uit hoor .
als het maar geen grietje is wat heel de buurt heeft gehad enzo
|
Didar (20)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 18:09:34
-YouKnowMe zei:Mij gaat het niets aan of die gene waar ik mee ga trouwen maagd of ontmaagd is.. Natuurlijk hoef ik geen man die het met iedereen heeft gedaan, maar ik blijf maagd vanwege mijn geloof en omdat ik het wil. Als hij er op dat moment anders over dacht, of zich dat niet besefte of interesseerde, dan is dat iets tussen hem en Allah. Zolang hij respect voor mij heeft en met mij wacht tot het huwelijk, dan vind ik het oké en heb ik ook respect voor zijn keuze die hij toentertijd had gemaakt.
|
 Roses (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 18:55:59
Ik zal er niet wakker van liggen.. (Toch zou ik wel teleurgesteld zijn.. Denk ik )
Een stabiele, goede relatie gericht op de toekomst mag een verleden voor mijn part uitwissen. Vooralsnog zijn er jongens die eisen dat een meisje maagd moet zijn voor het huwelijk. Om die eis gegrond te maken ben ik van mening dat die jongen zelf maagd moet zijn en in de meeste gevallen zijn ze dat niet. Er zijn zoveel ongens die elk weekend proberen te scoren in de discotheken en de kroegen en dan bij het huwelijk een maagd meisje als huwelijkspartner gaan eisen. Zoiemad zou ik dan ook absoluut niet accepteren/willen. [Gewijzigd op 05 augustus 2010 19:40:53]
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 19:11:53
-YouKnowMe zei:Mij gaat het niets aan of die gene waar ik mee ga trouwen maagd of ontmaagd is.. ....dan vind ik het oké en heb ik ook respect voor zijn keuze die hij toentertijd had gemaakt.
Gaat het jullie totaal niets aan of zouden jullie er achter vragen waarom hij/zij het gedaan heeft. En als jullie later een zoon hebben, hoe gaan jullie dan hem opvoeden? Gaan jullie hem zeggen dat hij een paar seks mag hebben maar niet meer? Of gaan jullie hem zeggen dat het helemaal niet mag omdat het geloof het verbiedt?
Voor mij is de reden het belangrijkste, als ze het gewoon voor de fun heeft gedaan dan heeft ze een totaal ander visie over seks dan dat ik heb. Ik hecht waarde aan het maagd zijn en ga niet zomaar effe seks hebben met iemand en ik verwacht dat mijn partner ook op die manier geleefd heeft. Het kan altijd gebeuren dat een meisje die waarde hecht aan haar maagdelijkheid een persoon ooit zoveel vertrouwd heeft dat het gewoon gebeurd is, terwijl de jongen alles gewoon gelogen heeft en haar laat staan en het meisje nu super veel spijt heeft. Zo een meisje kan ik begrijpen en is het ook mogelijk om een relatie mee op te bouwen.
Maar een moslimmeisje die "spijt" heeft van haar voorhuwelijkse seksleven omdat ze nu niet meer een te vertrouwen vent vast krijgt, kan ik niet respecteren, want het gaat voor haar niet om haar maagdelijkheid maar om een goeie vent vast te krijgen en daarom heeft ze dus ook geen zelfrespect en de meeste gaan dan gewoon hun maagdenvlies laten naaien... [Gewijzigd op 05 augustus 2010 19:14:20]
|
 snowflak.. (6)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 22:01:33
ik zal nooit trouwen met een maagd.
de rede hiervan is dat als ik met iemand trouw,ik die persoon eerst voor 200% wil kennen en daar hoort dus ook samenwonen bij, en seks.
moet er niet aan denken om eerst met iemand te trouwen en er later pas achterkomen dat blijkt dat je niet 24/7 met elkaar overweg kan
nu moet ik er ook bij zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat er soms mensen zijn die a na 2jaar met elkaar trouwen ofzo.. ik ga voor de 5plus
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 22:27:25
snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
de rede hiervan is dat als ik met iemand trouw,ik die persoon eerst voor 200% wil kennen en daar hoort dus ook samenwonen bij, en seks.
moet er niet aan denken om eerst met iemand te trouwen en er later pas achterkomen dat blijkt dat je niet 24/7 met elkaar overweg kan 
nu moet ik er ook bij zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat er soms mensen zijn die a na 2jaar met elkaar trouwen ofzo.. ik ga voor de 5plus 
Jouw redenering kan ik niet begrijpen, wat heeft seks met mekaar leren kennen te maken?
|
  -YouKnow.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 22:34:13
tertip.61 zei:-YouKnowMe zei:Mij gaat het niets aan of die gene waar ik mee ga trouwen maagd of ontmaagd is.. ....dan vind ik het oké en heb ik ook respect voor zijn keuze die hij toentertijd had gemaakt.
Gaat het jullie totaal niets aan of zouden jullie er achter vragen waarom hij/zij het gedaan heeft. En als jullie later een zoon hebben, hoe gaan jullie dan hem opvoeden? Gaan jullie hem zeggen dat hij een paar seks mag hebben maar niet meer? Of gaan jullie hem zeggen dat het helemaal niet mag omdat het geloof het verbiedt?
Voor mij is de reden het belangrijkste, als ze het gewoon voor de fun heeft gedaan dan heeft ze een totaal ander visie over seks dan dat ik heb. Ik hecht waarde aan het maagd zijn en ga niet zomaar effe seks hebben met iemand en ik verwacht dat mijn partner ook op die manier geleefd heeft. Het kan altijd gebeuren dat een meisje die waarde hecht aan haar maagdelijkheid een persoon ooit zoveel vertrouwd heeft dat het gewoon gebeurd is, terwijl de jongen alles gewoon gelogen heeft en haar laat staan en het meisje nu super veel spijt heeft. Zo een meisje kan ik begrijpen en is het ook mogelijk om een relatie mee op te bouwen.
Maar een moslimmeisje die "spijt" heeft van haar voorhuwelijkse seksleven omdat ze nu niet meer een te vertrouwen vent vast krijgt, kan ik niet respecteren, want het gaat voor haar niet om haar maagdelijkheid maar om een goeie vent vast te krijgen en daarom heeft ze dus ook geen zelfrespect en de meeste gaan dan gewoon hun maagdenvlies laten naaien...
De reden ervoor vind ik inderdaad best belangrijk. Als hij een goede relatie met iemand had en zich op dat moment zeker erover voelde kan ik het wel begrijpen en respecteer ik dat ook. Hij moet er al helemaal niet over gaan liegen. Ik heb liever dat hij me het dan eerlijk vertelt en ik het weet, dan dat ik denk dat ie maagd is, terwijl dat dus niet zo zou zijn
Ik wil later mijn kinderen wel uitleggen dat het beter is voor ze als ze ermee wachten tot het huwelijk, omdat seks hebben gewoon speciaal is. Ook vanwege het geloof. Maar goed, jongens van tegenwoordig (en dames ook) kunnen zich moeilijk inhouden, ook vanwege de omgeving enzo.. dus ik zou er wel begrip voor hebben als ze voor het huwelijk al seks hebben..
En met dat laatste kan ik me er inderdaad wel wat bij voorstellen ja.
|
 snowflak.. (6)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 augustus 2010 22:51:36
tertip.61 zei:snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
Jouw redenering kan ik niet begrijpen, wat heeft seks met mekaar leren kennen te maken?
seks is een onderdeel van een relatie.
ik trouw alleen met iemand als we heel serieus zijn, samenwonen,plannen voor het heden en de toekomst,
ik heb alleen seks met iemand als we zo serieus zijn.
trouwen vind ik ook geen verplichting, misschien trouw ik nieteens.. dan zou ik eeuwig maagd blijven beetje jammer
|
 Alaattin.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 01:43:01
snowflake zei:tertip.61 zei:snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
ik trouw alleen met iemand als we heel serieus zijn, samenwonen,plannen voor het heden en de toekomst,
trouwen vind ik ook geen verplichting, misschien trouw ik nieteens.. dan zou ik eeuwig maagd blijven beetje jammer 
als het aan jouw ligt neuk je een lekkere modelletje als je kan zonder dat je vriendin het weet, echte liefde heeft wat over voor elkaar, je respecteerd elkaars normen en waarden, je hoeft niet te wachten, maar iemand die wacht voor jouw speciaal tot op de dag dat het mag, moet wel wat betekenen
ik schaam me voor de turkse jongens die letterlijk achter de kont zijn van turkse meisjes om ze te ontmaagden en dan opflikkeren zulke flikkers zijn geen mannen. een echte man houdt alleen van 1 vrouw
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 09:03:17
Alaattin- zei:snowflake zei:tertip.61 zei:snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
als het aan jouw ligt neuk je een lekkere modelletje als je kan zonder dat je vriendin het weet, echte liefde heeft wat over voor elkaar, je respecteerd elkaars normen en waarden, je hoeft niet te wachten, maar iemand die wacht voor jouw speciaal tot op de dag dat het mag, moet wel wat betekenen 
ik schaam me voor de turkse jongens die letterlijk achter de kont zijn van turkse meisjes om ze te ontmaagden en dan opflikkeren zulke flikkers zijn geen mannen. een echte man houdt alleen van 1 vrouw
snowflake is een meisje.
En als er 1 iemand serieus is qua relaties dan is zij het wel.
Dus de vele aannames die je als reactie op haar schrijft slaan helemaal nergens op!
Verder ben ik het 100% met snowflake eens.
Ik wil eerst ook iemand helemaal leren kennen voordat ik met iemand ga trouwen.
Het moet dan ook op seksueel gebied klikken..
|
zapje (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 09:45:34
Maagd of geen maagd zou me niets uitmaken. Ik moet een andere klik hebben. Sex is wel een gedeelte van een relatie maar voor mij niet het allerbelangrijkste, Uiteraard is het ook niet de bedoeling om met een 'zoutzak' het bed te delen maar ik hecht meer waarde aan gesprekken die we kunnen voeren, zelfde interessen delen en toch ook elkaar op een bepaalde manier nog enige vrijheid gunnen.
|
  -Jaleesa (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 10:30:04
ik ben nog maagd!
wie wil met me trouwen
|
 snowflak.. (6)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 12:26:56
Alaattin- zei:snowflake zei:tertip.61 zei:snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
hahahah
ik ben geen turk, ik ben geen man, ik ben geen rondneuker, ik ga niet vreemd en de rest van wat je zegt is ook poep.
over normen en waarden gesproken, je opent een topic en zodra iemand ergens anders over denkt dan jij geef je zulke reacties.
nee.. je relatie laten leiden door regeltjes op papier is lekker realistisch wil je zeggen.
ik heb seks voor het huwelijk ja, we slapen elke nacht naast elkaar, we wonen samen, en al krijgen we kinderen voordat we getrouwd zijn lekker boeiend!
ik weet tenminste wat ik aan mijn man heb, beter dan trouwen met elkaar en binnen no time weer scheiden omdat je elkaar kortweg niet kent.
dus doe jij nou maar lekker braaf en blijf maagd tot het huwelijk.. de mensen met de grootste mond liegen vaak het hardst
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 13:06:51
snowflake zei:
hahahah 
ik ben geen turk, ik ben geen man, ik ben geen rondneuker, ik ga niet vreemd en de rest van wat je zegt is ook poep.
over normen en waarden gesproken, je opent een topic en zodra iemand ergens anders over denkt dan jij geef je zulke reacties.
nee.. je relatie laten leiden door regeltjes op papier is lekker realistisch wil je zeggen.
ik heb seks voor het huwelijk ja, we slapen elke nacht naast elkaar, we wonen samen, en al krijgen we kinderen voordat we getrouwd zijn lekker boeiend!
ik weet tenminste wat ik aan mijn man heb, beter dan trouwen met elkaar en binnen no time weer scheiden omdat je elkaar kortweg niet kent.
dus doe jij nou maar lekker braaf en blijf maagd tot het huwelijk.. de mensen met de grootste mond liegen vaak het hardst 
Wel als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik hetzelfde doen. Je wordt nu eenmaal seksueel aangetrokken tot die persoon waarvan je houdt en als je al lange tijd samen bent, waarom niet, dit is heel normaal. Maar het is niet zo dat ik onmiddellijk seks zou hebben. Bovendien denk ik dat jij van je partner houdt en enkel aan hem/haar je lichaam vrijgeeft.
Maar ik zal nooit in je schoenen staan (hoop ik toch dit bedoel ik niet slecht ) Als je wilt begrijpen wat trouwen inhoudt moet je zeker niet kijken naar de koppels van vandaag, zei scheiden en zeggen we zijn te vroeg getrouwd, we kenden mekaar niet genoeg. Maar trouwen is niet gebaseerd op "mekaar door en door kennen". Ik kan je heel wat koppels aanduiden die op de traditionele "Turkse" manier getrouwd zijn en nu nog altijd dolgelukkig zijn. Met traditionele Turkse manier bedoel ik dat je gewoon wat samenkomt en praat en derna zegt ja ik wil trouwen met die persoon. In mijn Turkse dorp waar ik van afkom zijn alle bomma's en bompa's op die manier getrouwd en tjonge wat een gezonde relatie ze nu nog altijd hebben. Mijn ouders hebben zelf mekaar leren "kennen" en zijn na vier kinderen en 30 jaar nog altijd gelukkig getrouwd hoewel ze voor het trouwen nog geen twee maanden samen zijn geweest.
Jij hebt een ander visie over trouwen, de meeste jongeren delen die visie met jouw, maar naar mijn mening klopt die visie niet, het woord trouwen zegt het zelf, trouw zijn, anders hadden ze het "kennen" genoemd ipv trouwen.
Naar mijn mening is trouwen helemaal niet gebaseerd op mekaar kennen, maar op trouw zijn, respect en liefde.
Maar de dag van vandaag heeft iedereen twee gezichten en iedereen heeft problemen met het volledig vertrouwen van iemand. Het is te begrijpen waarom "trouwen" nu gelijk gehouden wordt met "mekaar kennen". Maar dit is niet de grondslag van succesvol trouwen, heel wat oudere koppels zijn hiervan een voorbeeld.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 17:15:55
tertip.61 zei:snowflake zei:
hahahah 
Wel als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik hetzelfde doen. Je wordt nu eenmaal seksueel aangetrokken tot die persoon waarvan je houdt en als je al lange tijd samen bent, waarom niet, dit is heel normaal. Maar het is niet zo dat ik onmiddellijk seks zou hebben. Bovendien denk ik dat jij van je partner houdt en enkel aan hem/haar je lichaam vrijgeeft.
Maar ik zal nooit in je schoenen staan (hoop ik toch  dit bedoel ik niet slecht  ) Als je wilt begrijpen wat trouwen inhoudt moet je zeker niet kijken naar de koppels van vandaag, zei scheiden en zeggen we zijn te vroeg getrouwd, we kenden mekaar niet genoeg. Maar trouwen is niet gebaseerd op "mekaar door en door kennen". Ik kan je heel wat koppels aanduiden die op de traditionele "Turkse" manier getrouwd zijn en nu nog altijd dolgelukkig zijn. Met traditionele Turkse manier bedoel ik dat je gewoon wat samenkomt en praat en derna zegt ja ik wil trouwen met die persoon. In mijn Turkse dorp waar ik van afkom zijn alle bomma's en bompa's op die manier getrouwd en tjonge wat een gezonde relatie ze nu nog altijd hebben. Mijn ouders hebben zelf mekaar leren "kennen" en zijn na vier kinderen en 30 jaar nog altijd gelukkig getrouwd hoewel ze voor het trouwen nog geen twee maanden samen zijn geweest.
Jij hebt een ander visie over trouwen, de meeste jongeren delen die visie met jouw, maar naar mijn mening klopt die visie niet, het woord trouwen zegt het zelf, trouw zijn, anders hadden ze het "kennen" genoemd ipv trouwen.
Naar mijn mening is trouwen helemaal niet gebaseerd op mekaar kennen, maar op trouw zijn, respect en liefde.
Maar de dag van vandaag heeft iedereen twee gezichten en iedereen heeft problemen met het volledig vertrouwen van iemand. Het is te begrijpen waarom "trouwen" nu gelijk gehouden wordt met "mekaar kennen". Maar dit is niet de grondslag van succesvol trouwen, heel wat oudere koppels zijn hiervan een voorbeeld.
Ben het niet met je eens.
In nederland kan je al scheiden als je uit elkaar groeit, in de turkse cultuur word je scheef aangekeken als je om zo'n reden gaat scheiden.
Mensen blijven dus ook vaak langer bij elkaar terwijl er geen liefde of passie meer is.
Jouw manier van trouwen is geen enkele garantie dat je een succesvol en gelukkig huwelijk hebt.
Je hebt alleen mazzel dat scheiden niet zo makkelijk gaat als bij nederlanders. [Gewijzigd op 06 augustus 2010 17:17:04]
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 18:10:24
-Nika zei:
Ben het niet met je eens.
In nederland kan je al scheiden als je uit elkaar groeit, in de turkse cultuur word je scheef aangekeken als je om zo'n reden gaat scheiden.
Mensen blijven dus ook vaak langer bij elkaar terwijl er geen liefde of passie meer is.
Jouw manier van trouwen is geen enkele garantie dat je een succesvol en gelukkig huwelijk hebt.
Je hebt alleen mazzel dat scheiden niet zo makkelijk gaat als bij nederlanders.
Ten eerste heb ik niks gezegd over mijn manier van trouwen! Wat ik doe is twee verschillende manieren van trouwen tegenover mekaar zetten en de resultaten vergelijken.
Ten tweede, Ik heb toch gezegd dat ik koppels kan aanduiden die zonder mekaar 100 of 200% te kennen getrouwd zijn en nu nog altijd GELUKKIG getrouwd zijn en mekaar nog altijd volledig vertrouwen en dat zijn niet een paar koppels, maar een heleboel. Als ik naar mijn dorp( het is ondertussen een stad) van herkomst ga dan zeg ik "damn, wat een vruchtbaar en gelukkig relatie hebben die oudjes toch. De dag van vandaag kom je dat onder jongeren niet veel tegen". En ik praat ook met die mensen en vraag ook hoe ze mekaar ontmoet hebben, het is altijd een vast scenario, een jongen ziet een meisje, zegt wow wat een bom van een meid, gaat stiekem een paar keer praten en daarna trouwen en hun antwoord op de vraag of ze ooit verlangden om te scheiden is nee. Dus als ik die koppels zo zie en hoor, is er blijkbaar wel een garantie met die manier van trouwen, de resultaten spreken voor zich, toch?
Zoals jij het zegt is het alsof ze allemaal ongelukkig zijn, wel hoe kan jij dat weten als je niet in die cultuur leeft. En bovendien is de Islamitische cultuur één van de eerste waar je mag scheiden als het niet meer klikt. ( De islam kent zeven redenen om te scheiden, als één daarvan voorkomt dan mag je scheiden) Geloof het of niet, maar scheiden is via de Ottomanen overgekomen naar Europa.
Als we de resultaten van de twee manieren vergelijken dan zie ik dat de eerste veel meer succes heeft... Jij hebt als tegenargument gezegd dat het moeilijk is te scheiden in die cultuur. Tegen uw tegenargument geef ik een tegenargument dat ten eerste een moslim mag scheiden als het niet klikt en ten tweede, de oudjes die ik zie en hoor hebben er nooit naar verlangd om te scheiden. Ze zijn gewoon gelukkig met mekaar. Bovendien, deze manier is niet hetzelfde als uithuwelijken, wat de Islam sowieso verbiedt, maar het is gewoon een jongen en meisje die in een korte tijd kennis met mekaar maken en daarna trouwen en hun leven lang gelukkig zijn.
Het is niet mijn bedoeling om uw manier van leven samen met je eventuele partner af te breken, en als dat zo overgekomen is, mijn excuses.
Het is sowieso onmogelijk om een persoon 100% te kennen, wat mij intrigeert is waarom het met die koppels vroeger wel gelukt is en nu de jongeren die manier van trouwen afstempelen als banaal, absurd, barbaars, ondemocratisch en noem maar op. Hoe meer ik me verdiep in deze zaak, des te meer begin ik te denken dat de huidige generatie minder kans maakt op een leven lang gelukkig zijn met één persoon en eventueel bijhorende kinderen. [Gewijzigd op 06 augustus 2010 18:12:09]
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 augustus 2010 18:11:08
foutje [Gewijzigd op 06 augustus 2010 18:11:36]
|
 black sh.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 00:13:23
Ik zou het moeilijk kunnen controleren als ik met een maagd wil trouwen.. Hoe zie je aan een jongen dat hij maagd is?? Dat hij niet weet waar hij mee bezig is in bed? Gaat niet voor elke vent op, ik ken verhalen...
Daarnaast schijn je het ook niet aan elk meisje te kunnen merken. Niet iedereen bloedt volgens mij. En ja dat het pijn doet valt wel te faken.. 
Niet dat het mij veel kan schelen of mijn vriend maagd is of niet. Wat er in het verleden is gebeurd, is nu eenmaal gebeurd. Het zou erg leuk zijn als ik zijn allereerste was, maar op mijn leeftijd is de kans daarop vrij klein..
Ben zelf overigens ook geen maagd meer, dus persoonlijk vind ik het dan ook raar om het wel van de ander te verwachten. Ik kan me dan ook nogal ergeren aan gozers die per se een maagd-meisje willen terwijl ze zelf dus wel allang geen maagd meer zijn. Ik begrijp dat een man liever niet een vrouw wilt die de gehele stad al heeft gehad, maar dan moet hij zelf ook zulke eisen voor zichzelf stellen..
Long live equality!!
|