Forum: Turkije richting Oost/West?

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Turkije richting Oost/West?
Zafer__ (25)
Gebruiker
Zafer__s avatar
Geplaatst op: 27 november 2010 22:58:22
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Beste mensen,

Voor mijn studie Politicologie heb ik een enquête moeten maken over het huidige politieke beleid in Turkije. Ik zou het echt heel erg waarderen als je deze zou willen invullen, want ik heb namelijk veel respondenten nodig.

De enquête bestaat uit 12 simpele vragen en is binnen 3 minuten gemaakt. De enquête is volledig anoniem.

De enquête is onder de volgende link te vinden:

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=23978〈=nl

Als je nog andere Turkse studenten kent die bereid zijn om deze enquete in te vullen, stuur deze mail dan vooral door. Ik heb honderden respondenten nodig en ik heb maar twee weken de tijd om dit aantal te halen.
Alvast heel erg bedankt!

Vraag voor dit topic; Vinden jullie dat Turkije zich moet richten op het Oosten / Westen en waarom?

Persoonlijk vind ik dat Turkije na 60 jaar aan de deur van Europa gewacht te hebben, ook andere werelddelen kan exploreren omdat hier veel mogelijkheden zijn.

Klik voor een vergroting van: map-turkey-east-west-energy-corridor-2009.gif [Gewijzigd op 27 november 2010 23:02:51]
umut50 (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 28 november 2010 13:22:18

*alleen nl/engels*

In je eerste vraag moet je "Islamisme" veranderen in Islam! Of nog beter: Islamitische waarden.

En verder klopt het ook niet dat Ali Bardakoglu is vervangen door zijn opvattingen over de hoofddoek. Het is geen "feit", het is een "aanname". Hij heeft dit zelf ook niet bevestigd. Ali Bardakoglu heeft juist gezegd dat hij lang geleden al deze beslissing had genomen. Verder is dit vraag ook niet relevant voor de enquete. Deze zou ik weghalen.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je anonieme personen die je niet face to face hebt gezien zo'n enquete laat invullen. Je doelpersonen zijn niet bekend: wil je Turkse studenten dit laten invullen? En hoe weet je dat iemand van chatnu die het heeft ingevuld een Turkse student is? Zijn je uitkomsten wel betrouwbaar?

Daarnaast zijn je algemene vraagstellingen niet goed doordacht en bovendien veel te summier om tot een conclusie te komen of Turkije zich volgens je doelpersonen moet richten op Oost, West of beide.

Als je studeert dan moet je je studie serieus nemen en zulke onderwerpen goed formuleren en niet ten doel stellen dat je veel "respondenten" nodig hebt en daarom snel wilt scoren.

Schaam je ervoor. [Gewijzigd op 28 november 2010 18:55:46]
Jottem. (81)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 28 november 2010 13:36:02

^ Góh, wat kan jij overdrijven zeg. Het is maar een enquete :/. [Gewijzigd op 28 november 2010 13:36:13]
Zafer__ (25)
Gebruiker
Zafer__s avatar
Geplaatst op: 28 november 2010 16:40:42

Jottem. zei:
^ Góh, wat kan jij overdrijven zeg. Het is maar een enquete :/.

Dus dat.
Zafer__ (25)
Gebruiker
Zafer__s avatar
Geplaatst op: 28 november 2010 16:49:20

umut50 zei:
Kardesim. Ilk önce "Islamcilik" diye bisey yok. Islamiyet bir dindir. Dünyada hic kimse "Hiristiyancilik" veya "Yahudilik" diye politika üretmez.

In je eerste vraag moet je "Islamisme" veranderen in Islam! Of nog beter: Islamitische waarden.

En verder klopt het ook niet dat Ali Bardakoglu is vervangen door zijn opvattingen over de hoofddoek. Het is geen "feit", het is een "aanname". Hij heeft dit zelf ook niet bevestigd. Ali Bardakoglu heeft juist gezegd dat hij lang geleden al deze beslissing had genomen. Verder is dit vraag ook niet relevant voor de enquete. Deze zou ik weghalen.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je anonieme personen die je niet face to face hebt gezien zo'n enquete laat invullen. Je doelpersonen zijn niet bekend: wil je Turkse studenten dit laten invullen? En hoe weet je dat iemand van chatnu die het heeft ingevuld een Turkse student is? Zijn je uitkomsten wel betrouwbaar?

Daarnaast zijn je algemene vraagstellingen niet goed doordacht en bovendien veel te summier om tot een conclusie te komen of Turkije zich volgens je doelpersonen moet richten op Oost, West of beide.

Als je studeert dan moet je je studie serieus nemen en zulke onderwerpen goed formuleren en niet ten doel stellen dat je veel "respondenten" nodig hebt en daarom snel wilt scoren.

Schaam je ervoor.

Zodra je geloof in de politiek brengt, blijft het niet alleen een religie maar is het vanaf dat moment ook een ideologie. Definitie van Islamisme: Islamism is a set of ideologies holding that Islam is not only a religion but also a political system, and that modern Muslims must return to their roots of their religion, and unite politically.

Er staan een paar fouten in de enquete, maar deze kan ik niet meer wijzigen, omdat ik anders al mijn respondenten kwijtraak. Over Bardakoglu staat onderaan de vraag ook dat er verschillende opvattingen zijn. De vraag is ook geen feit, maar een stelling. Het gaat erom wat voor antwoord mensen geven op de stelling, niet of de vraag honderd procent juist is of niet.

Uitkomsten via internet zijn nooit honderd procent valide en natuurlijk moet ik het door mensen laten invullen die ik niet ken, anders is het al helemaal niet valide omdat mijn vriendengroep uit universitaire Turkse studenten bestaat die niet de algehele Turkse populatie vertegenwoordigen. Vandaar dat ik het ook op chatnu en andere forums heb geplaatst.

Geloof me, mijn onderzoek is uitgebreider dan die van Amerikaanse en Duitse onderzoeks instellingen. Zij hebben veel minder vragen gesteld (die ook in mijn enquete zijn verwerkt) en kwamen tot de conclusie dat Turkije zich meer richting het Oosten aan het richten was.

Ik moet snel scoren want we hadden maar drie weken de tijd om de enquete in elkaar te zetten en bij minstens 200 mensen af te nemen. Het is erg lastig om binnen de opgegeven tijdspanne aan zoveel Turkse studenten te komen. Het is geen afstudeerproject, maar voor een vak in mijn tweede periode genaamd ´Methods of Data Colection´. Als je het beter kan en weet, be my guest, studeer zelf Politicologie en maak een betere enquete.

Groeten.
Byte. (77)
Gebruiker
Byte.s avatar
Geplaatst op: 01 december 2010 19:41:03

Beste mensen
Beste Zafer

Voor mijn studie Politicologie heb ik een enquête moeten maken over het huidige politieke beleid in Turkije. Ik zou het echt heel erg waarderen als je deze zou willen invullen, want ik heb namelijk veel respondenten nodig.
Is jouw school leeg? Op de scholen die ik weet, lopen er op de gang genoeg mensen rond. Luilak.

De enquête bestaat uit 12 simpele vragen en is binnen 3 minuten gemaakt. De enquête is volledig anoniem.
Sorry, jij bent te lui om mensen op school te vragen, maar ik ben nog luier dan jij en ga niks invullen sad.gif ik heb sorry gezegt he!!

Vraag voor dit topic; Vinden jullie dat Turkije zich moet richten op het Oosten / Westen en waarom?
Ik vind dat ze zich op zoveel dingen moeten richten, waarvan de meeste zich in het oosten afspelen. Waarom? Het westen gaat geweldig goed, toerisme etc., maar het oosten is arm, en kan daarom wel een handje hulp gebruiken.

Persoonlijk vind ik dat Turkije na 60 jaar aan de deur van Europa gewacht te hebben, ook andere werelddelen kan exploreren omdat hier veel mogelijkheden zijn.
Wat bedoel jij hiermee? Tot Azië behoren ze ook al. Wat? Moeten ze ook nog bij de Arabieren? [Gewijzigd op 01 december 2010 19:42:02]
ATLA-GEL.. (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 15 december 2010 11:32:17

voor de mensen die het nog niet weten.. Turkije heeft olie voor 500 jaar op eigen bodem

deze mogen zei niet gebruiken, wegens de voorwaardens bij de ondertekening van verdrag van lausanne. [Gewijzigd op 15 december 2010 11:32:47]
Xabio (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 augustus 2011 20:29:01

In lausanne? GVD... daar gaat mijn mooie stad sad.gif
ATLA-GELL zei:
voor de mensen die het nog niet weten.. Turkije heeft olie voor 500 jaar op eigen bodem

deze mogen zei niet gebruiken, wegens de voorwaardens bij de ondertekening van verdrag van lausanne.
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 06 augustus 2011 21:13:21

Turkije kan zich beter richten op opkomende economieen zoals China, Brazilie en India. Het westen zit in de ergste economische crisis aller tijden. De VS heeft gisteren zelfs zijn AAA-rating verloren volgens Standard&Poors.

En de EU heeft een hekel aan Turkije, dus waarom zou je met ze samenwerken, laat staan er bij willen horen
Xabio (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 15 augustus 2011 16:30:44

Zuid.....
XabiT (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 augustus 2011 13:48:50

Doe maar oost....
__20SP__ (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 december 2011 23:33:43

In ieder geval geen west.... (Frankrijk, Nederland-PVV, Griekenland-failliet) de rest van de wereld behalve Europa en Israel zou ik zeggen..............
EzTeHezd.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 16 januari 2012 15:24:36

Of het nou het westen word of het oosten, het blijft één en al kontenlikken en kontjes verkopen laughing.gif
Xaavy (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 april 2012 22:48:57

Noord
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op