Forum: gelijkheid in het geloof

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: gelijkheid in het geloof
Fistikli.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 december 2010 18:37:53
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

in de koran is de man en de vrouw gelijk,

waarom wordt een vrouw alleen op haar kuisheid beoordeelt en een man op zijn mannelijkheid. Deze mannelijkheid houdt meestal ook in dat ze niet vies worden aangekeken als ze honderden vrouwen playen.
wat vinden jullie ? [Gewijzigd op 03 december 2010 18:42:06]
DaWE (49)
Gebruiker
DaWEs avatar
Geplaatst op: 03 december 2010 19:48:10

Moslim mannen zien een vrouw altijd als een mindere.
En gelijk zeg je? waarom moeten vrouwen dan bijna heel hun lichaam bedekken terwijl mannen dat niet moeten doen?

en nog tientallen andere voorbeelden.
foei-jon.. (25)
Moderator
foei-jong-haais avatar
Geplaatst op: 03 december 2010 20:45:47

zoals dawe al zegt ^

de vrouwen horen zich maar netjes te gedragen ( wat ze alle 2 moeten doen ) en als een vrouw de eer aantast krijgt ze meer gezeik als wanneer een man het doet confused.gif

en dat ze altijd bedekt moeten zijn en de mannen kunnen gewoon in een shirtje wandelen .
Jottem. (81)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 december 2010 20:51:22

Ze moeten het ook beiden doen.. Het is niet dat de vrouw zich netjes moet gedragen, ook de mannen.. Vind het alleen sneuw dat het zo gezien wordt.. Als je echt iets over een godsdienst wilt weten of daar kritiek op willen hebben ( van DaWe weet ik dat hij het heeft, dus val niet gelijk aan) onderzoek dan eerst de Islam en niet de moslims en hoe zij zich gedragen..

Dat de aanhangers het verpesten en het op die manier doen wilt niet gelijk zeggen dat dat moet of zo hoort!
Fistikli.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 december 2010 21:01:24

foei-jong-haai zei:
zoals dawe al zegt ^

de vrouwen horen zich maar netjes te gedragen ( wat ze alle 2 moeten doen ) en als een vrouw de eer aantast krijgt ze meer gezeik als wanneer een man het doet confused.gif

en dat ze altijd bedekt moeten zijn en de mannen kunnen gewoon in een shirtje wandelen .

ja in de praktijk zijn ze alles behalve gelijk. no.gif
Fruitmei.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 01:01:03

Ale mijn ervaring is dat de mannekes alles doen wat zij willen en blijft het nog manneke als het vrouwke een verkeerde stap zet is het hoer zo krommmmmmno.gif
pinkblos.. (33)
Co-admin
pinkblossoms avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 01:30:41

Ik ben niet gelovig en mijn ervaring is dat dat overal zo is.
Als een gozer tig meiden versiert is het een zgn " held" en als een meid dat doet is t een h**r.
Dat is iets wat altijd zo zal blijven.
Fruitmei.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 01:32:22

Wel krom of niet zou veranderd moeten worden hehehe
pinkblos.. (33)
Co-admin
pinkblossoms avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 01:33:33

Zeker is het krom maar het is een idee dat vast geroest zit in de maatschappij.
Fruitmei.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 01:34:34

Daar heeft gij gelijk in
Byte. (77)
Gebruiker
Byte.s avatar
Geplaatst op: 04 december 2010 18:09:02

DaWE zei:
Moslim mannen zien een vrouw altijd als een mindere.
En gelijk zeg je? waarom moeten vrouwen dan bijna heel hun lichaam bedekken terwijl mannen dat niet moeten doen?

en nog tientallen andere voorbeelden.

Mannen moeten zich wél bedekken, al dan niet hun haren (omdat ze die nauwelijks hebben). maar wat jij zegt is onjuist omdat ze zich wel degelijk moeten bedekken. Alleen hun enkels en onderarmen mogen te zien zijn, en natuurlijk vanaf hun hals naar boven.

De reden dat vrouwen zich moeten bedekken is omdat vrouwen mooi zijn en mannen niet, mannen zijn knap of lelijk, ze hebben geen schoonheid. Een vrouw is altijd wel aantrekkelijk voor mannen, gewoon doordat ze een vrouw is.

En vrouwen hoeven niet bijna heel hun lichaam te bedekken, bijvoorbeeld het gezicht mag gewoon zichtbaar blijven. Die burka's slaan niet op de werkelijkheid, nergens in de Koran staat dat ze zo over straat moeten.

Moslim mannen zien vrouwen niet als een mindere, maar wel als een zwakkere. En hier zit een groot verschil tussen. Voor die mannen is het belangrijk dat ze hun vrouw beschermen ten koste wat kost. [Gewijzigd op 04 december 2010 18:11:13]
Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 december 2010 00:18:20

Encore

Bravo laughing.gif

Het gaat er dus om waar de individu waarde aan hecht,pas dan heeft iets dus zo veel of zo weinig waarde.

De vrouw heeft als eerste in de Islamitische wereld het recht op stemmen gekregen toch ? [Gewijzigd op 07 december 2010 00:20:51]
Eylem. (2)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 december 2010 10:09:08

Fruitmeid zei:
Ale mijn ervaring is dat de mannekes alles doen wat zij willen en blijft het nog manneke als het vrouwke een verkeerde stap zet is het hoer zo krommmmmmno.gif

En bij Nederlanders zeker niet?

Ik had een Nederlandse buurman die zijn vrouw bont en blauw sloeg en voor van alles en nog wat uitmaakte om de belachelijkste redenen..

Dus dat heeft niks met de Islam of welk ander geloof dan ook te maken confused.gif
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 december 2010 15:28:36

Anoniem. zei:
Fruitmeid zei:

Ik had een Nederlandse buurman die zijn vrouw bont en blauw sloeg en voor van alles en nog wat uitmaakte om de belachelijkste redenen..

Dus dat heeft niks met de Islam of welk ander geloof dan ook te maken confused.gif

Inderdaad!
Komt overal voor... zo is het in Suriname heel gewoon voor mannen om een 'buitenvrouw' te hebben... maar owee als een vrouw een 'buitenman' heeft!
De maatschappij zit gewoon scheef in elkaar, meer niet happy.gif
StEeNb0k (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 december 2010 20:01:09

Anoniem. zei:
Fruitmeid zei:

mijn hollandse buurman heb paar weken geleden zn vriendin en dr kind vermooord wat denk je als het een moslim was geweest? gelijk eerwraaakhappy.gif talloze discussies op tv over integratie islam sharia onderdrukking etc etc etc.....happy.gif gebeurd ook veel in nl dat hollanders hun kind en vrouw vermoorden uit jaloezie of door wat dan ook ze moeten eerst naar hun zelf kijken die mongolen ipv te praten over iets waar ze nix van bakken
crazytur.. (28)
Gebruiker
crazyturk83s avatar
Geplaatst op: 07 december 2010 20:07:31

laat die bitch fruitmeid praten ze heeft nix te doen aandacht te kort
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 08 december 2010 00:08:15

Het heeft te maken met de verkeerde interpretatie van mannen en (sommige)vrouwen van de Koran. Ze lezen wat ze willen lezen, zoals het voor hen uitkomt.
Of het heeft te maken met de grote invloed van cultuur boven het heilige boek.
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 08 december 2010 00:10:04

Jottem. zei:
Ze moeten het ook beiden doen.. Het is niet dat de vrouw zich netjes moet gedragen, ook de mannen.. Vind het alleen sneuw dat het zo gezien wordt.. Als je echt iets over een godsdienst wilt weten of daar kritiek op willen hebben ( van DaWe weet ik dat hij het heeft, dus val niet gelijk aan) onderzoek dan eerst de Islam en niet de moslims en hoe zij zich gedragen..

Dat de aanhangers het verpesten en het op die manier doen wilt niet gelijk zeggen dat dat moet of zo hoort!

yes.gif
Eylem. (2)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 december 2010 07:32:14

StEeNb0k zei:
Anoniem. zei:
Fruitmeid zei:

mijn hollandse buurman heb paar weken geleden zn vriendin en dr kind vermooord wat denk je als het een moslim was geweest? gelijk eerwraaakhappy.gif talloze discussies op tv over integratie islam sharia onderdrukking etc etc etc.....happy.gif gebeurd ook veel in nl dat hollanders hun kind en vrouw vermoorden uit jaloezie of door wat dan ook ze moeten eerst naar hun zelf kijken die mongolen ipv te praten over iets waar ze nix van bakken

Net als dat Koerdische meisje van een paar jaar geleden.. ze was verkracht en vermoord..
Overal las je dat het om eerwraak ging, tot ze erachter kwamen dat ze die jongens niet eens kende :/
En opeens hoorde je er NIKS meer over happy.gif
imTurkis.. (54)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 december 2010 23:34:56

ik dacht ook altijd dat in de koran stond dat man en vrouw gelijk zijn

maar laatst hoorde ik dus op tv een hoca ( imaam ofzo ) praten en die zei
dat trouwen met een andere ras niet mocht voor je kinderen .. om hun niet in verwarring te brengen en neit met 2 verschillende culturen op te laten groeien..
en özelikle( Ik weet de nederlandse er niet van , maar meschien dat iemand het kan vertalen.. volgens mij iets als VOORAL ) vrouwen niet ..

dus i don't knoww
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op