foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:39:51
jemig , wat was het vroeger toch leuk zonder al die klote mobieltjes ( ze zijn wel handig als het nodig is) , maar er zijn ook mensen die ze altijd maar in gebruik hebben .. WAAROM ? en als je dan een gesprek wilt voeren met zo'n geval komt er ook niet veel uit. ja die ouwe tijd zonder mobieltjes , dat was pas gezellig .
ben je het hier mee eens ? ^
en merk jij dit ook in je omgeving dat mensen meer afwezig zijn en niet goed luisteren als je iets zegt ?
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:42:12
Omdat je er vanalles mee kunt doen:
Muziek luisteren
Spelletjes spelen
Internetten
Etc.
Als je in de trein zit of buiten op de bus wacht is het logisch dat je je mobieltje erbij haalt zodat je wat te doen hebt.
Maar als je bij vrienden zit en dan met je mobieltje gaat zitten klooien, vind ik dat je heel onbeleefd en ongezellig bezig bent. Tenzij er geen ander gespreksstof is
|
  Eylem. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:49:07
Byte. zei:
Maar als je bij vrienden zit en dan met je mobieltje gaat zitten klooien, vind ik dat je heel onbeleefd en ongezellig bezig bent.
Nooit met S. omgaan dan.. :/
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:51:23
Anoniem. zei:Byte. zei:
Maar als je bij vrienden zit en dan met je mobieltje gaat zitten klooien, vind ik dat je heel onbeleefd en ongezellig bezig bent.
Hahahah herinner je dit dialoog nog:
Ik: Ehm.. ik moet je iets zeggen
Jij: Nou?
Ik: Ja... Ik durf niet 
Jij: Zeg maar gewoon
Ik: Nee laat maar
Jij: Zeeheeg!!
Ik: Ja euhm.. Ik mag S. niet 
Jij: Hahahaha
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:52:25
Byte. zei:Omdat je er vanalles mee kunt doen:
Muziek luisteren
Spelletjes spelen
Internetten
Etc.
Als je in de trein zit of buiten op de bus wacht is het logisch dat je je mobieltje erbij haalt zodat je wat te doen hebt.
Maar als je bij vrienden zit en dan met je mobieltje gaat zitten klooien, vind ik dat je heel onbeleefd en ongezellig bezig bent. Tenzij er geen ander gespreksstof is 
merk het soms op me werk in de kantine , dan zitten ze 9 van de 10 keer met die mobieltjes te klooien en als je iets zegt lijkt het wel of ze doof zijn ofzo
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:56:05
foei-jong-haai zei:
merk het soms op me werk in de kantine , dan zitten ze 9 van de 10 keer met die mobieltjes te klooien en als je iets zegt lijkt het wel of ze doof zijn ofzo 
Ja dat is wel onbeleefd.. Moet je gewoon dit zeggen:
Ik hoop dat jullie in die mobieltjes stikken, you suck : )
|
  Eylem. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:57:11
Byte. zei:Anoniem. zei:Byte. zei:
Hahahah herinner je dit dialoog nog:
Ik: Ehm.. ik moet je iets zeggen
Jij: Nou?
Ik: Ja... Ik durf niet 
Jij: Zeg maar gewoon
Ik: Nee laat maar
Jij: Zeeheeg!!
Ik: Ja euhm.. Ik mag S. niet 
Jij: Hahahaha
Geweldig !
|
 Beautifu.. (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:57:23
mijn vrienden en/of collega's die reageren meestal wel gewoon, ookal zijn ze bezig met mobieltjes etc.. misschien willen ze gewoon niet praten ofzo en is zo'n mobieltje 'n excuus
|
 DaWE (49)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:03:06
Mobieltjes zouden moeten verboden zijn voor minderjarige.
Dat ze eerst maar leren op een normale manier sociaal contact te krijgen.
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:07:29
DaWE zei:Mobieltjes zouden moeten verboden zijn voor minderjarige.
daar heb je inderdaad een goed punt 
ik zie hier soms kinderen van 10 ofzo al met een mobieltje op de fiets
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:09:04
ik gebruik mn mobiel voornamelijk voor smsen en bellen, en de radiofunctie voor onderweg naar mn werk.
het is niet zo dat ik er verslaafd aan ben, sterker nog ik vergeet hem nog wel eens mee te nemen, ik sms zo nu en dan, en bellen doe ik amper. er zitten ook spelletjes en internet op, die gebruik ik niet, spelletjes en internetten doe ik thuis wel. Ik vind het vooral erg dat mensen allemaal met hun hoofd bijna in hun mobieltje zitten tijdens verjaardagen, en in een totaal eigen wereldje verzeild zijn geraakt.
het zijn handige dingen hoor, maar het is voor sommigen een grote obsessie geworden [Gewijzigd op 05 december 2010 23:10:18]
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:09:31
foei-jong-haai zei:DaWE zei:Mobieltjes zouden moeten verboden zijn voor minderjarige.
daar heb je inderdaad een goed punt
ik zie hier soms kinderen van 10 ofzo al met een mobieltje op de fiets 
en vaak ook met mobieltjes van een paar honderd euro..
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:12:47
Ik was ook 12 met mijn eerste mobieltje, en toen waren het nog van die koelkasten ' ..
Ze bellen gewoon met hun vriendjes, is niks mis mee.
Maar in gezelschap vind ik dat je het moet wegleggen ja..
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:16:14
Byte. zei:Ik was ook 12 met mijn eerste mobieltje, en toen waren het nog van die koelkasten '  ..
op die leeftijd kletste ik gewoon op het schoolplein met vrienden en had ik nog geen mobieltje.
en anders ging je bij elkaar thuis spelen en kan je daar ook kletsen.
|
 DaWE (49)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:19:47
Byte. zei:Ik was ook 12 met mijn eerste mobieltje, en toen waren het nog van die koelkasten '  ..
75 - 12 = 63 jaar gebruik je al een mobieltje
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:20:05
ik kocht mn eerste op mn 17e, ook een koelkast geval bellen en smsen, vooral het smsen kwam toen net pas in ( moest je ook zelf de sms provider o,i.d instellen ), geweldig.. [Gewijzigd op 05 december 2010 23:20:23]
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:20:52
foei-jong-haai zei:
op die leeftijd kletste ik gewoon op het schoolplein met vrienden en had ik nog geen mobieltje.
en anders ging je bij elkaar thuis spelen en kan je daar ook kletsen.
Euhm, denk je nu echt dat ze al hun communicatie via de telefoon doen ofzo?
Ze kletsen nu ook wel gewoon op het schoolplein met vrienden, al hebben ze een mobieltje. En ze spelen ook nog wel bij elkaar thuis, alleen nu spreken ze af via de telefoon.
Het is niet dat ze alleen nog via de telefoon contact hebben met de buitenwereld.. het moet niet gekker worden !!
Voor die groep is het gamen pas een gevaar, ze zijn gewoon geobsedeert door online schietspelletjes als Wolfenstein en Call of duty.. De kinderen die dit spelen komen niet of nauwelijks nog buiten.
|
 WonderWo.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:23:19
Ik had op mijn 11e ookal een mobieltje.
idd van die enorrrrme koelkasten, geweldig 
Ik heb totaal geen hekel aan mobieltjes, doe er zelf ook veel mee, beheer agenda, hou verjaardagen bij, het is mijn wekker, ik sms, mms, zoek dingen op op internet en JA ik bel er ook mee. 
Ik vind mobieltjes pas een probleem worden als mensen zich er niet van los weten te rukken. Iedere 30sec hun mail moeten checken of constant aan het pingen zijn. Vooral in gezelschap van anderen vind ik het enorm onbeleefd en zeg ik er ook wat van. Pasgeleden op een verjaardag zat er iemand de hele avond te pingen, en dat irritante toontje om de 10 sec. ofzo... grrrrr...
Dus als een mobieltje gewoon (gezond) gebruikt wordt heb ik er totaal geen probleem mee.
|
 DaWE (49)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:27:57
Ik vraag me zelfs af waarom kinderen (minderjarige) eigenlijk een mobieltje nodig hebben.
Ik vind kinderen met een mobieltje eigenlijk belachelijk overkomen.
|
 Byte. (77)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 december 2010 23:29:27
Ik vind het wel schattig..
Kleine zakenmannetjes/zakenvrouwtjes

[Gewijzigd op 05 december 2010 23:30:31]
|